دلمشغولی های من

دلمشغولی های من

از همه چیز و همه جا
دلمشغولی های من

دلمشغولی های من

از همه چیز و همه جا

موزه جواهرات ملی ایران

   

  در این مجموعه گوهرهایست که در جهان نظیر ندارد. فقط می‌توان گفت: مجموعه جواهرات ملی ایران از لحاظ هنری، تاریخی و منحصر به فرد بودن در شرایطی است که حتی زبده‌ترین کارشناسان و ارزیابان جهان هم نتوانسته‌اند ارزش واقعی یا تقریبی آن را محاسبه کنند
گنجینه بی‌مانند « خزانه جواهرات ملی » مجموعه‌ای از گرانبهاترین جواهرات جهان است که طی قرون و اعصار بدین صورت فراهم آمده است.
هر قطعه از این جواهرات، گویای بخشی از تاریخ پرفراز و نشیب ملت بزرگ ایران و مبین ذوق و خلاقیت‌های هنری مردم این مرز و بوم است که خاطرات تلخ و شیرین شکست‌ها، پیروزی‌ها، غرور و خودنمایی‌ها و فرمانفرمایی همراه با زور و نخوت زمامداران گذشته را تداعی می‌کند.
... ساعات بازدید:
بازدید از خزانه جواهرات ملی روزهای شنبه تا سه‌شنبه از ساعت 14:00 الی 16:30 امکان‌پذیر است.
خزانه جواهرات ملی در غیر از ساعات فوق و نیز روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی، تعطیل می‌باشد.

نشانی
تهران: خیابان فردوسی، پایینتر از چهاراه استانبول شماره 213.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
خزانه جواهرات ملی

تلفن: 64463785، 64463869، 64463870
پذیرش:
دانشجویان و پژوهشگران: 3000 ریال
بازدیدکنندگان داخلی: 6000 ریال
بازدیدکنندگان خارجی: 30000 ریال

افراد زیر 12 سال اجازه ورود ندارند.

چشم نوازترین جایی که در تهران دیدم همینجا بود ای کاش از هر توریست خارجی حداقل 50 دلار ورودی میگرفتند تا هم قدر اینجا را بدانند و هم داغ دل ما ایرانی ها که برای دیدن مکانهای تاریخی و موزه هاشون باید بیش از این مبالغ صرف کنیم خنک میشد. هر جا هم توریست عرب یا اروپایی در تهران و غیره دیدم توصیه کردم که حتما از اینجا بازدید کنه اما وقتی وسایلتون رو تحویل دادید به یک گاو صندوق بزرگ وارد میشید که تاریکه و شما حق نزدیک شدن زیاد رو ندارید و اونجاست که تنها جواهرات ملی ما نور و زیبایی خیره کنندشون رو به چشمانتون هدیه میکنند. به راحتی از شنبه تا سه شنبه قبل از ساعت 2 عصر تنها با یک اتوبوس بی آر تی در خیابون جمهوری میتونید خودتون رو به چهارراه استانبول برسونید و پس از کمی پیاده روی بسمت پایین چهارراه در کنار بانک ملی ایران وارد این خزانه ی باشکوه بشید.حق عکاسی ندارید اما میتونید عکس های مجموعه رو از همون جا بخرید.